Pasażerowie wrócą na wyremontowany peron kolejowy
Pasażerowie wrócą tym samym pod wyremontowaną zabytkową halę peronową. W ramach prowadzonych prac jej konstrukcję wzmocniono, wykonano dach z blachy cynkowo-tytanowej oraz nowe przeszklenia, a na szklanej elewacji zamontowano nowe LED-owe napisy z nazwą stacji.
„Na przebudowanych peronach zachowano pierwotny układ płytek w karo. Nie zapomnieliśmy, że bytomska hala jest też świadkiem historii. Na konstrukcji obiektu pozostawiono widoczne efekty działań wojennych, takie jak wgniecenie w przęśle po upadku bomby i dziury od kul” – poinformowały PKP PLK w czwartkowym komunikacie.
Na wyremontowanym peronie trzecim zamontowano nowe ławki, tablice informacyjne oraz gabloty z rozkładem jazdy. Połączono go z dwoma przebudowanymi przejściami podziemnymi, z których można dostać się na niego także przy użyciu wind.
PKP PLK zapowiedziały, że pozostałe dwa perony będą gotowe w grudniu wraz z powrotem połączeń kolejowych pomiędzy Chorzowem a Tarnowskimi Górami.
Na bytomskiej stacji kolejowej przebudowano w sumie ok. 28 km torów, sieć trakcyjną oraz urządzenia sterowania ruchem. Układ torowy zaprojektowano w taki sposób, aby zachować zabytkową modernistyczną nastawnię bramową, czego domagali się społecznicy, a także rozdzielić ruch towarowy od pasażerskiego.
Modernizacja stacji kolejowej w Bytomiu to część prowadzonej przez PKP PLK inwestycji na odcinku Chorzów Batory – Nakło Śląskie o wartości ok. 1,4 mld zł. Wszystkie prace mają zakończyć się w 2025 r.(PAP)
pato/ drag/